Понеделник - Петък 08:00 - 20:00

Събота и Неделя - ЗАТВОРЕНО

Адрес: гр. Хасково

ул. „Македония“ 16 вх. Б ет.1

Последвай ни
Натурални методи за превенция на болки в ставите - Холимед
fade
4978
post-template-default,single,single-post,postid-4978,single-format-standard,mkd-core-1.1,mkd-smooth-page-transitions,mkd-ajax,mkd-grid-1300,mkd-blog-installed,mkd-header-type1,mkd-sticky-header-on-scroll-up,mkd-default-mobile-header,mkd-sticky-up-mobile-header,mkd-dropdown-default,mkd-header-minimal-in-grid-border-disable,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive
болки в ставите
Холимед  >  Полезно   >  Натурални методи за превенция на болки в ставите

Натурални методи за превенция на болки в ставите

болки в ставитеПри болки в ставите, дължащи се на напреднала възраст, неправилна поза, обездвижване, травми и артрит, болшинството хора прибягват към възможно най-естествените средства – терапевтични гелове и кремове, упражнения, диетични модификации, намаляване на телесното тегло и дори болкоуспокояващи и противовъзпалителни медикаменти.

Възстановяването на ставната подвижност изисква значителни промени в начина на живот, в зависимост от тежестта на изпитваните симптоми. Освен болката, някои хора срещат трудност при ходене и откриват, че им е невъзможно да извършат конкретни движения. Истината е, че никой не желае да се окаже неспособен си да носи сам покупките и изпълнява свободно рутинните ежедневни задачи.

Кои са натуралните методи за превенция на износването на връзките?

Ставите са много важна част от конструкцията на човешкото тяло. Това са връзките между костите, благодарение на които можем да изпълняваме всевъзможни движения – навеждане, усукване, клякане, изкачване на стъпала. Всяка амортизация на дори една от тези връзки води до загуба на подвижност, а да не говорим за съпътстващата я болка.

Ставните проблеми са неизменна част от остаряването, или поне така сме свикнали да мислим. За радост, има начини да запазим здрави телесните си амортисьори, и то с напълно натурални методи и средства. Превантивните мерки са максимално прости – поддържане на оптимално тегло, осъвършенстване на телесната поза, следване на подходяща тренировъчна програма и най-важното – правилно хранене.

Три основни начина да съхраним здравето им и избегнем мъчителните болки в ставите са:

Добре балансирана диета

Без съмнение здравословното хранене е изключително полезно за костните връзки. Храните, съдържащи захар и подобрители са източник на възпаления, и следователно – основен враг на здравата става. Недостатъчният прием на вода, е също толкова вреден, защото връзките се нуждаят от постоянна лубрикация. Добре е водата бъде пречистена или филтрирана за премахване на вредните елементи. Билковият чай също има принос за поддържане на общото здраве.

Балансираната диета, подходяща за осигуряване на дългосрочна мобилност и предотвратяване появата на болки в ставите, обезателно трябва да включва зелени зеленчуци и пресни (необработени термично) храни. Според много експерти черешите са храна, на която трябва да се наслаждавате максимално често, поради отличните им противовъзпалителни свойства.

Богатите на калций храни помагат за запазване здравето на костната система. Калцият се съдържа в оптимално количество в различни групи храни – мляко и млечни продукти, броколи и зеле, соеви храни и напитки, зърнени култури. Витамин D, витамин С и витамин К са идеалното средство за възстановяване на тъканите и подобряване на костната плътност.

Подходяща тренировъчна програма

Основното предназначение на ставата е да предпазва костите от триене. Тази част от скелетната рамка подлежи на износване, а е възможно и разкъсване на хрущяла вследствие травми и носене на тежки товари. Увредените стави неизбежно водят до появата на артрит, но мобилността им може да бъде съхранена с поддържане на силни мускули и кости, тоест, с редовна и подходяща система от упражнения.

Предотвратяването на сковаващите болки в ставите се постига с поддържане на оптимално тегло. Това не означава, че трябва да бъдем прекалено слаби, а просто да избягваме натрупването на излишни килограми, които ще натоварят допълнително коленете и гръбнака. Задачата е лесно изпълнима с редовни аеробни тренировки, притежаващи свойството да намаляват отоците, според редица експерти.

Колкото е вредно прекомерното натоварване, толкова неблагоприятен е и заседналият начин на живот. Недостатъчната активност води до скованост, затрудняваща изпълнението на елементарни движения. За всяка възрастова група има подходящи гимнастически програми, съобразени с възможностите на различните хора – тези в разцвета на силите си и онези, които постепенно губят своята подвижност.

Прием на хранителни добавки

Когато други здравословни проблеми (стомашно-чревни заболявания, жлъчно-каменна болест)не позволяват оптимален прием на полезни хранителни продукти, набавянето на нужните вещества би могло да се осъществи с приемане на хранителни добавки. На пазара се предлагат отлични продукти с изцяло натурален състав, допринасящи за запазване здравето на стави и хрущяли.

Целта им е да възстановят подвижността и сведат до минимум вероятността за появата на болки. Основна съставка в много суплементи е глюкозаминът, извлечен от черупките на ракообразни морски мекотели. Той обикновено се приема в комбинация с хондроитин, съдържащ се в говеждия хрущял.

Двата компонента се използват успешно в интегрирани терапии за лечение на остеоартрит, позволявайки да се занижат дозите на лекарствените препарати – нестериодни и противовъзпалителни агенти. Подобно на хондроитина, глюкозаминът е естествено съединение, съдържащо се в здравия хрущял, особено в течността около ставите. Той съществува в различни химични форми, но най-използвана за лечение на артрит е глюкозамин сулфат.

Кои са индикациите за проблем в ставните връзки?

Болката е винаги индикация за проблем в костните връзки. Силата ѝ може да варира от лек дискомфорт при определени движения до остро състояние, водещо до намаляване на общата подвижност. Обикновено не е нужно да се посети лекар, за установяване евентуално наличие на проблем. Макар да има редица фактори, артритът е сред водещите причини за болезнено усещане в коленете, глезените, гърба и ръцете.

Освен болката, придружаващи симптоми са и зачервяването, отоците и повишената чувствителност и парене в областта на ставата. Това са сигурни белези за възпалителен процес, който може да е следствие на претоварване и травми, и да отшуми с времето. Не чакайте появата на болки, за да се погрижите за амортисьорите на своето тяло. Превенцията е най-доброто лечение, познато до момента.

No Comments

Leave a Reply